Hur gör vi?
– Pedagogik & Metodik
Vi tänker utifrån tre viktiga faser när vi samverkar med våra kunder.
Före
Ledning och deltagare är ofta delaktiga i utformningen för att säkerställa att träningen blir relevant och givande. Här hittar vi svar på frågor som:
- Varför väljer vi att investera tid och energi i detta?
- Vad är syftet och målet?
Under
Våra insatser är uteslutande företags- och situationsanpassade med stöd av det vi identifierat i förberedelsen. Pedagogik/metodik:
- Föreläsning och filmvisning varvas med individuell och gemensam reflektion
- Våra egna upplevda erfarenheter är ofta de bästa lärarna
- Träning och övning med utvecklande feedback
- Vi tydliggör gemensamma och individuella mål som stöd i utvecklingen framåt
- Vi föredrar att träffas vid ett flertal tillfällen fördelade över tid
- Vi har ofta inslag av rörelse för att stimulera lärandet – i långsamt eller snabbt tempo
- Vi skapar sammanställningar från träningarna tillsammans med våra deltagare
Efter
Här skapar vi goda förutsättningar för att det vi arbetat med och tränat på under dagarna kan omsättas i handling direkt. Det handlar också om att bygga in uthållighet, då man annars lätt faller tillbaka i gamla beteenden och mönster
- Var och en arbetar med de mål man satt upp, både i tanke och i handling
- Ofta coachar vi ledningen så att den kan stötta medarbetarna på hemmaplan
- Vi bygger in ett gemensamt uppföljningstillfälle som stödjer lärandet och utvecklingen
Vår pedagogik bygger på Kolbs tankar om erfarenhetslärande: